Institut for Politik og Samfund

Informationsmøde om Master i Offentlig Ledelse (MPG)

🎧Mødet finder sted online, og uddannelsen præsenteres af uddannelsesleder, Thomas Bredgaard. Han suppleres af studerende, fra uddannelsen, der blev færdig med uddannelsen januar 2024, som vil fortælle om, hvordan de bruger de faglige kompetencer i egen virke og underviser Marita Svane, som fortæller om undervisningen. Tilsammen tegner de et solidt billede af uddannelsens relevans samt dens opbygning og indhold.

• 15.05.2024 Kl. 11:00 - 12:00
    Tilmeldingsfrist: 14.05.2024

• ALLE ER VELKOMNE - MEN TILMELDING NØDVENDIG!

• Dansk

• Online

15.05.2024 Kl. 11:00 - 12:0015.05.2024 Kl. 11:00 - 12:00

Dansk

Institut for Politik og Samfund

Informationsmøde om Master i Offentlig Ledelse (MPG)

• 15.05.2024 Kl. 11:00 - 12:00
    Tilmeldingsfrist: 14.05.2024

• ALLE ER VELKOMNE - MEN TILMELDING NØDVENDIG!

• Dansk

• Online

15.05.2024 Kl. 11:00 - 12:0015.05.2024 Kl. 11:00 - 12:00

Dansk

INDHOLD
På mødet præsenterer uddannelsesleder Thomas Bredgaard MPG-uddannelsen. Han suppleres af studerende Brian Roed, der fortæller om hans erfaringer som studerende og hvilket udbytte han har fået af uddannelsen og underviser Marita Svane, som fortæller om hendes erfaringer med at undervise på MPG-uddannelsen. Tilsammen tegner de et solidt billede af uddannelsens relevans samt dens opbygning og indhold.  Til slut en spørgerunde. - Stil dem endelig også løbende!

HVAD ER FORMÅLET MED EN MPG
Formålet med MPG-uddannelsen er at kvalificere og udvikle den offentlige leders evne til at udføre professionel ledelse og udvikle egen ledelsespraksis. Uddannelsen sigter mod at udvikle lederens viden, kompetence og færdigheder.

• Viden om værdier og vilkår for ledelse i og af offentlige organisationer (Kontekstuel viden)
  • Viden om ledelsesteori og begreber og evne til at analysere og omsætte teorier til praksis (teoretisk og analytisk kompetence)
  • Evne til at reflektere over egne ledelsesvilkår og egen ledelsespraksis (refleksiv kompetence)
  • Evne til at identificere forandringsbehov og omsætte visioner og strategier til handling (praktisk ledelseskompetence)
  • Øget bevidsthed om egne kompetencer, præferencer, værdier og handlemåder (personlig udviklingskompetence)

Uddannelsen lægger stor vægt på udvikling af den enkelte leders personlige ledelsespraksis og er tilrettelagt med mulighed for større fleksibilitet i den enkelte deltagers uddannelsesforløb. Et uddannelsesforløb på MPG kan planlægges i forløb på 2-6 år.

FAKTABOKS

Master of Public Governance (MPG) er en masteruddannelse i offentlig ledelse, som retter sig mod ledere i den offentlige sektor. Uddannelsen lægger vægt på udvikling af den enkelte leders personlige ledelsespraksis.
Thomas Bredgaard
Uddannelsesleder for MPG-uddannelsen ved Institut for Politik og Samfund
thomas@dps.aau.dk
Kontakt os her, hvis du har spørgsmål
Master Sekretariatet
Send en mail til vores fællespostkasse og vi vender tilbage hurtigst muligt.
kontakt@mpg.aau.dk