Telefon.: 9940 8192・E-mail: inst.dps@dps.aau.dk
VAT nr.: 29102384・EAN-nummer: 5798000420656 • P-numre: Aalborg: 1003888237, København: 1018019139
Vejledningen gælder for studerende ved Institut for Politik og Samfund og Institut for Sociologi og Socialt Arbejde.
For at sikre, at de online eksaminer, som du og dine medstuderende skal deltage i, fortsat har høj kvalitet, og for at sikre de bedst mulige vilkår for, at du/I kan demonstrere din/jeres viden, færdigheder og kompetencer, har Institut for Politik og Samfund og Institut for Sociologi og Socialt Arbejde udviklet disse guidelines til afvikling af digitale eksaminer.
Vi vil bede dig/jer om at sætte dig/jer godt ind i universitetets guidelines i god tid før eksamen. Det er en god ide at erfaringsudveksle og forventningsafstemme med medstuderende, vejleder og underviser, så vi i fællesskab kan sikre nogle inspirerende og udviklende eksaminer for dig og dine medstuderende. Du skal også være opmærksom på den information der løbende kan komme fra instituttet vedrørende eksaminer.
Eksamensordningen på AAU ligger på følgende hjemmesider:
https://www.studieservice.aau.dk/studielegalitet
https://www.studieservice.aau.dk/eksamen/.
Afholdelse af digital eksamen kan ske ved brug af Microsoft Teams eller andet hensigtsmæssigt program. Vejledningen er udarbejdet med henblik på brug af Microsoft Teams.
Før eksamen
Under eksaminationen
► Generel vejledning til Microsoft Teams
► Yderligere information om afholdelse af digitale eksaminer
Fysisk studiemiljø på Institut for Politik og Samfund
For studerende ved uddannelserne på Institut for Politik og Samfund & Institut for Sociologi og Socialt Arbejde
For English please scroll down!
Hver enkelt gruppe har én fælles bookingadgang.
For at få adgang til systemet skal ét medlem af gruppen udfylde ansøgningsskemaet "Ansøgning om adgang" med de påkrævede informationer.
Booking foregår ved at gå ind på http://book.webbook.dk/auc/studbook/
Note: Group study rooms can only be booked via the online booking system.
Each group has one joint booking entrance.
To gain access to the system, one group member must fill in the application form ”Application for acces” with the required information. Find the application form for your education at the bottom of the page.
Booking is done by following this link http://book.webbook.dk/auc/studbook/
If problems occur, please contact the IT-department by email: support@its.aau.dk
Gælder for censorer og gæsteforelæsere ved Institut for Politik og Samfund & Institut for Sociologi og Socialt Arbejde.
Afregning sker via AAU eForms. Følg vejledningerne på de enkelte sider. Skulle der opstå behov for assistance bedes du henvende dig til din kontaktperson på AAU.
Sørg for at have al nødvendig dokumentation klar inden du går i gang - det vil ikke være muligt at gemme en kladde.
Gælder for censorer og gæsteforelæsere ved Institut for Politik og Samfund & Institut for Sociologi og Socialt Arbejde.
Afregning af rejser til censorer og gæsteforelæsere m.fl. skal ske i overensstemmelse med gældende bestemmelser for ansatte i staten (tjenesterejsecirkulæret).
Der skal så vidt muligt benyttes billigst offentlige transportmidler. Benyttelse af egen bil kan dog finde sted, hvor forholdene taler derfor, specielt når det i det givne tilfælde er det mest økonomiske for AAU. Taksten, for kørsel i egen bil er den af Finansministeriet fastsatte for anden godkendt kørsel (lav sats).
Taxa kan benyttes til og fra banegård/busterminal, når tjenstlige forhold nødvendiggør det, eller når afrejse/ankomst finder sted enten i de tidlige morgentimer eller sent på aftenen. Taxabilaget skal være forsynet med oplysning om, hvorfra og hvortil kørsel er foregået samt dato. Under tilsvarende forhold kan egen bil også benyttes til og fra bane-gård/busterminal/lufthavn, når udgiften ikke overstiger udgiften ved benyttelse af taxa til/fra nærmeste banegård/busterminal.
Flybilletter bestiller og betaler rejsende selv, bilag fra flybilletter vedhæftes rejseafregning, så pengene kan refunderes.
Der udbetales ikke time-/dagpenge for tjenesterejser, der varer mindre end 24 timer, men i stedet kan rimelige merudgifter til måltider m.v. refunderes mod dokumentation. Med "rimelige merudgifter" skal forstås ca. 40% af dagpenge for frokost eller middag.
Der gøres opmærksom på, at det er de foreliggende hotelaftaler for statslige tjenesterejser, som skal benyttes. Ved hotelreservationen skal det oplyses, at det er efter statsaftalen. Det bemærkes, at statsaftalen forudsætter kontant afregning.
Følgende hoteller kan benyttes i Aalborg:
Hotel: |
Telefon: | E-mail: | Hjemmeside: |
Scandic Aalborg City |
7012 5151 | aalborgcity@scandichotels.com | scandichotels.com |
Comwell Hvide Hus Aalborg |
98138400 | hotel.aalborg@comwell.dk | comwellaalborg.dk |
Kompas Hotel Aalborg |
9812 1900 | info@kompashotel.dk | kompashotel.dk |
Scandic Aalborg Øst |
9815 4500 | aalborg@scandichotels.com | scandichotels.com |
Scheelsminde Aalborg |
9818 3233 | scheelsminde@scheelsminde.dk | scheelsminde.dk |
Følgende hoteller kan benyttes i København:
Hotel: |
Telefon: | E-mail: | Hjemmeside: |
Bella Sky |
3247 2010 | booking@bellasky.dk | acbellaskycopenhagen.dk |
CABINN Metro |
3246 5700 | metro@cabinn.com | cabinn.com |
Scandic Sluseholmen |
7012 7373 | sluseholmen@scandichotels.com | scandichotels.com |
Scandic Sydhavnen |
8833 3666 | sydhavnen@sandichotels.com | www.scandichotels.com |
Der kan kun bestilles hotel, hvis man har to på hinanden efterfølgende dage med eksamen.
Eller
Man skal have længere end 2½ times kørsel til hjemmet, før overnatning kan bestilles, og det skal altid være aftalt med studiesekretæren, før det bestilles.
Afregning sker via AAU eForms. Følg vejledningerne på de enkelte sider. Skulle der opstå behov for assistance bedes du henvende dig til din kontaktperson på AAU.
Sørg for at have al nødvendig dokumentation klar inden du går i gang - det vil ikke være muligt at gemme en kladde.
De oplysninger, du afgiver, vil blive brugt i AAUs interne procedurer for udbetaling, og de vil i et vist omfang blive videregivet i forbindelse med udbetaling - f.eks. til dit pengeinstitut.
Bemærk venligst: eForms må IKKE anvendes af ansatte på AAU.
Ved yderligere spørgsmål kontakt: studieokonomi@id.aau.dk
Med venlig hilsen
Fællesadministrationen for Institut for Politik og Samfund & Institut for Sociologi og Socialt Arbejde
Kontakt AAU
Aalborg Universitet
AAU's administration
Fredrik Bajers Vej 7K
9220 Aalborg Ø
Aalborg Universitet
Postboks 159
9100 Aalborg
Telefon: 9940 9940
Mail: aau@aau.dk
CVRnr: 29102384
Eannr: EANnr
Om AAU's website (Feedback til webmaster)
Privatlivspolitik, DPO og brug af cookies
Læs op (få teksten på websitet læst op)