Tekst: Niels Krogh Søndergaard, kommunikationsmedarbejder.
Foto: Privat.
De studerende på MPG-uddannelsen har indstillet Jan Heiberg Johansen til årets underviser 2020.
- Vi ønsker dig et stort tillykke med valget og takker dig for din store og værdifulde indsats for undervisningskvaliteten og de studerende, skriver de studerendes i deres indstilling.
- Dit er et af de bedste moduler på master-uddannelsen i offentlig ledelse, og det skyldes dit kæmpe engagement og din store fleksibilitet.
Jan Heiberg Johansen er ny underviser på Master of Public Governance. Modulet i Paradoksledelse er hans første som underviser på master-uddannelsen.
► Læs mere: Master of Public Governance
- Det må siges, at Aalborg Universitet her har formået at finde en underviser, der brænder for sit fag og rammer netop de udfordringer vi studerende står overfor som ledere. Jan formår at give både forståelse for teori og handlemuligheder i praksis, hvilket skabes gennem en nysgerrighed over for de studerendes praktiske udfordringer og dermed nye refleksionsmuligheder for de studerende.
Inddrog de studerendes erfaring
De studerende på modulet udtrykker bred enighed om, at han formår at gennemføre undervisningen på en måde, hvor denne hele tiden blev holdt op imod læringsmålene, og hvor teori samtidig blev omsat til konkrete praktiske eksempler.
- Jan er særligt god til at formidle komplekst stof, koble teori og praksis. Og han inddrog vores egne ledelseserfaringer i forhold til modulets temaer, skriver de studerende, som typisk har års erfaring fra arbejdsmarkedet.
- Vi har aldrig oplevet en så engageret underviser som Jan.
Jan Heiberg Johansens flotte indstilling skal ses i lyset af Covid-19’s påvirkning af livet på Institut for Politik og Samfund med en pludselig omlægning til fjernundervisning. Her formåede Jan Heiberg Johansen at skabe en positiv oplevelse for de studerende.
- Jan var helt fantastisk til at tilrettelægge fjernundervisningen – herunder brugen af de muligheder teknologien giver. Vi kan klart anbefale at universitetet fremover bruger Jan’s tilgang som case i forhold til andre undervisere.